tisdag 12 april 2011

Sex är inget problem att inte kunna planera är!

Jag läser i DN om hur svårt det verkar vara att ha sex när man är småbarnsförälder. För det första tycker jag att människor lägger för mycket vikt vid sex. Det finns sju och åtta också, personligen tycker jag om hela dygnet! Jag kan inte komma ihåg några svårigheter att ha tid till vuxenlekar, när jag var småbarnsförälder. En Unge i sängen var absolut inget hinder. Å andra sidan drömde jag inte om att ha sex dygnet runt som vissa verkar göra. jag är lyckligtvis utrustad med en hjärna som kan koppla bort erotiken när den inte passar in! Allt har sin plats och sin tid. Att som det heter i artikeln nöja sig med en "snabbis" låter för mig som om det vore frågan om ett desperat snabbloss på muggen när det inte finns tid att röka eller om man inte får visa det för andra. Det är dags att avdramatisera synen på sex och frigöra sig från dess bojor. Det finns plåster mot nikotinberoende. Finns det inget för dem som dignar under sexualitetens tyngd?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar